logo
13. festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat
Sponzori i medijski pokrovitelji
Newsletter
Prijavi se
Zagrebački plesni ansambl
Hebrangova 36
10000 Zagreb, Hrvatska
Facebook Vimeo YouTube
 
DARK UNION
20.07.2018.

DARK UNION

Koreograf / Choreography: Josef Nadj
Izvođači / Performers: EnKnapGroup - Luke Thomas Dunne (UK), Ana Štefanec Knez (SI), Jeffrey Schoenaers (BE), Lada Petrovski Ternovšek (HR), Matea Bilosnić (HR), Gilles Noël (BE)
Glazba / Music: Csik Zenekar, Josef Nadj
Oblikovanje svjetla / Light design: Jaka Šimenc, Hotimir Knific (prema konceptu Josefa Nadja / based on the concept by Josef Nadj)
Kostimografkinja / Costume designer: Katarina Škaper (prema konceptu Josefa Nadja / based on the concept by Josef Nadj)
Rehearsal Director / Plesače uvježbavao: Nohemi Barriuso
Izvršni producent / Executive producer: Karmen Keržar
Inspicijent / Stage manager: Jaka Šimenc
Tehnička ekipa / Technical team: Omar Ismail, Hotimir Knific
Fotografija i video / Photography and video: Andrej Lamut
Producent / Production: EN-KNAP Productions
Ko-producent / Coproduction: Atelier 3+1
Direktorica programa i voditeljica produkcije / Programme Manager and Head of Productions: Marjeta Lavrič
Umjetnički voditelj EN-KNAP Productions / EN-KNAPP Managing Director: Iztok Kovač

Iztok Kovač, umjetnički voditelj kompanije suvremenog plesa EnKnapGroup, pozvao je 2017. godine čuvenog koreografa Josefa Nadja da obnovi svoju prvu koreografiju Canard Pékinois (1987.). Za Josefa Nadja, kojeg u medijima ponekad nazivaju “čarobnjakom pozornice”, obnova ovog djela predstavlja svršetak tridesetogodišnjeg ciklusa i početak jednog novog kreativnog razdoblja. Ponudila mu je priliku da se vrati na početke svoje karijere i iznova razmisli o izvorištima svog umjetničkog izražaja. Radeći s plesačima, iz izvornog djela izdvojio je jednu određenu temu i stvorio njezinu inačicu koja je poslužila kao temelj nove predstave. U središtu Dark Union tragična je priča mladog bračnog para, koji će doživjeti samo nekoliko kratkih trenutaka sreće, prije nego što ih pokosi prolaznost života. Evocirajući jedno mračno vrijeme puno emocija, ova predstava postavlja pitanja o prolaznosti i nestalnosti života, i uspoređuje dva odnosa: onaj između muškarca i žene, i onaj između života i smrti. Osobna priča nadilazi subjektivno i kroz umjetničku preobrazbu postaje intimna mitologija pretvorena u univerzalno umjetničko djelo.

»Za mene ovo djelo simbolizira dug put koji sam prošao kao umjetnik; ono je svojevrsni vremenski stroj. Tek sam s vremenom i emocionalnom distancom shvatio što je njegova stvarna bit – 1987. godine želio sam ispričati priču kojoj sam svjedočio u svojoj rodnoj Kanjiži, ali sad shvaćam da je glavni motiv bio ovaj bezvremeni, koji predstavljam u obnovljenoj inačici predstave. Zbog toga se srž priče s nevjerojatnom lakoćom očituje i u ovoj novoj stvarnosti, u 2018. godini. Izvorna priča postala je samo djelić jednog mnogo šireg konteksta. Ponekad imam osjećaj da me je to djelo samo pozivalo da ga obnovim sa svim svojim novim iskustvima i stečenim znanjima. Rad s EnKnapGroupom bio je ekespriment, i za mene svojevrsno čudo. Ispunio me je obnovljenom energijom, za što je velikim dijelom zaslužna kvaliteta EnKnapGroupe i njezinih plesača.“ Josef Nadj

Josef Nadj

Ples je prije svega mjesto susreta – tako Josef Nadj definira svoj rad. On nije samo koreograf, on je umjetnik koji ne poznaje granice i prepreke. Plesač, ali i vizualni umjetnik i fotograf, koji ljudski rod vidi strastveno i poetski. Stalno u potrazi za novim formama i neumoran u istraživanju najdubljih istina ljudskog roda, Josef Nadj je u svojoj karijeri, od Canard Pékinois-a (1987.) do Penzum-a (2017.), neumorno stvarao zahtjevne i strastvene koreografije u kojima se smjenjuju ozbiljnost i suosjećanje, nedokučivost i humor. Kolebajući se između stvarnosti i mašte, tradicije i modernosti, Nadj istražuje ono najvažnije: čovjekov odnos sa samim sobom. Jer za njega je ples u osnovi humanistički čin. Crpeći nadahnuće iz dubina najvećih mitova ljudskog roda, strastveno ispreplićući umjetničke discipline i kulturne reference, Joseph Nadj stvara jedan univerzalni jezik. Od 1995. do 2016., bio je direktor Centre Chorégraphique National d’Orléans. Od 2017., živi u Parizu i radi sa svojom novom kompanijom Atelier 3+1.

EnKnapGroup, predvođena svojim osnivačem, međunarodno poznatim koreografom i plesačem Iztokom Kovačem, jedina je stalna kompanija suvremenog plesa u Sloveniji. Od 2009., ovaj ansambl izvanrednih plesača smješten je u kulturnom centru Španski borci. Od svog osnutka prije deset godina, EnKnapGroup radila je s više od 30 slovenskih i inozemnih koreografa i kazališnih redatelja, i stvorila repertoar od 26 cjelovečernjih predstava i jednog plesnog filma. Uz više od 50 nastupa u Sloveniji godišnje, kompanija redovito ide na međunarodne turneje.

« povratak
U suradnji s
Aerowaves
Uz potporu
Istarska županija Ministarstvo kulture RH Istarska županija Općina Svetvinčenat Ambasada Španjolske
TelepART The Arts Council of Uusimaa Wallonie-Bruxelles International Kultura nova Hrvatska turistička zajednica
TZ Istarske županije Geoing Perinić Sistemi
Medijski pokrovitelji
Jutarnji list Glas Istre Radio Istra Radio Kastav Labin
Donatori
Radenska